Ateliers

Campos, M. N. Oficina Tecnologia da Informação. União dos Núcleos, Associações e Sociedades de Moradores de Heliópolis e São João Clímaco. São Paulo, São Paulo, juin-juillet-août 2012.

Plusieurs auteurs, & Campos, M. N. Plano de Manejo de Trindade. Collaboration avec l'Associação dos Moradores de Trindade. Trindade-Paraty, Rio de Janeiro, juillet-août 2012.

PASMEC-UFRJ, Inter@ctiva-Université de Montréal, & Maison d'accueil de jeunes Ayrton Senna. Duas Vidas em Uma. Rio de Janeiro, juin-juillet 2011.

Campos, M. N. Plataforma de Interação Nidobak. Análise da Linguagem e das Formas de Comunicação entre Jovens Brasileiros, Canadenses e Suíços. Programa Adolescente, Saúde Mental e Cultura, Instituto de Psiquiatria, Universidade Federal do Rio de Janeiro. Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, juillet 2010.

Campos. M. N. Nurses in Action: A Participatory Design Model for the Building of a Networked Community. Practices of Assessment and Intervention in Action-Oriented Science and Technology Studies. Gezondheidswetenschappen, Beleid & Management Gezondheidszorg, Erasmus Universiteit Rotterdam. Amsterdam, Noord Holland, avril 2005.

Campos, M. N., Bernatchez, P. A., & Bésançon, V. L’intégration des forums de discussion dans l’enseignement supérieur. CÉFES de l’Université de Montréal, Montréal, Québec, hiver 2005.

Campos, M. N., Bergeron, L., Langelier, L., & M.-J. Paquet. Mise en place d'une communauté de pratique : mode d'emploi pour maximiser votre investissement. Colloque international La gestion du savoir. Convidado pelo CEFRIO – Centre francophone de l’informatisation des organisations. Québec, Québec, novembre 2003.

Laferrière, T., & Breuleux, A. Collaborative Inquiry and Knowledge Building: Enhancing one's capacity to network among innovative schools. National Conference of the SchoolNet - Network of Innovative Schools (NIS). Participation invitée. Mississauga, Ontario, octobre 2001.

Lajoie, J., Scheffel-Dunand, D., & de Kerckhove, D. Projet PC3 Village Project - Les bourses du millénaire. Participação convidada. Université du Québec à Montréal, Montréal, Québec, avril 2001.

Laférrière, T., & Lamon, M. Workshop Professional Development ­ Online Professional Development: From Tutorials to Online Communities of Inquiry, Conference of the TL-NCE – Telelearning Network of Centres of Excellence. Participação convidada. Toronto, Ontario, novembre 2000.